ANWB

'Vaste leverancier van campagnes' 

De Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB is een vereniging van bijna 4 miljoen leden, die met een unieke mix van activiteiten de belangen van haar leden behartigt op het gebied van mobiliteit, vakantie en vrije tijd. De activiteiten liggen in de sfeer van dienstverlening en beïnvloeding. Daarbij levert de ANWB waar mogelijk een bijdrage aan een duurzame ontwikkeling van de samenleving.

the people’s valley is al jaren vaste partner van de ANWB als het gaat om online acties. Wij maken actiewebsites, maar ook maken ontwikkelen en produceren wij veel visual design, (flash) banners en art work voor de ANWB.

Iedereen kent de ANWB van de Wegenwacht, en bijna iedereen kent de winkels van de ANWB en weet dat de ANWB iets met vakanties doet. Maar de propositie van de ANWB "Samen beter uit" is veel breder. Vrije tijd is daarbij een belangrijk onderdeel geworden. De ANWB wil haar 4 miljoen leden dan ook faciliteren bij hun vrijetijdsbesteding. Hiervoor is vorig jaar "Het Land van ANWB" geïntroduceerd. Dit was een groot succes, voldoende aanleiding om het dit jaar weer te doen.

Werkwijze

Het themabureau bedacht op dit concept de campagne "Samen kennen we de meest bijzondere uitjes en plekken van Nederland". De campagne ging er vanuit dat iedereen zijn spaarzame vrije tijd goed wil besteden. Het liefst wil iedereen zekerheid dat een uitje het ideale uitje is. De leden van de ANWB helpen hierbij want samen zijn zij overal geweest. Deze kennis delen ze op het online platform, Het Land van ANWB, waar alle uitjes voor iedereen toegankelijk zijn.

Land van ANWB conceptthe people's valley en Pickle Factory hebben hiervoor de online activatie bedacht en geimplementeerd. We verzorgden de banners op de ANWB site, online displaying, images voor 'Het Land van ANWB' website, e-mailing, pagina's voor i-Kampioen en Facebook. Visueel hebben we een combinatie gemaakt van de eerder gebruikte wereldbol als campagnebeeld en de foto's van de uitjes. Deze nieuwe ‘visuele wereld’ werd in alle uitingen gebruikt zodat er een coherente wereld ontstond.Waarin de goede kijker ziet dat de getoonde uitjes echt zijn.

Land van ANWB concept

Land van ANWB concept

 

Land van ANWB concept

Land van ANWB concept

Binnen de gehele campagne waren er online acties zoals: Stem op het leukste uitje en maak kans op een uitje voor je hele gezin! En op Facebook: Nodig je vrienden uit en ga met z'n allen naar je favoriete uitje. De actie werd o.a. ondersteund door radio commercials en advertenties.

Land van ANWB concept

 

Land van ANWB concept

Al met al was het een omvangrijke campagne. Door de goede samenwerking met ANWB, Lemz, MediaEdge CIA, Pickle Factory is het een goed geheel geworden. Alles binnen de campagne straalt "feel good" uit waardoor het lekker naar buiten gaan voor een leuk uitje zo aantrekkelijk mogelijk is gemaakt.

Resultaten

Deze waren zowel in 2011 en 2012 erg goed en alle doelstellingen zijn behaald. Dit blijkt uit de evaluatie door de ANWB, samen met de betrokken leveranciers.

Land van ANWB concept

 

Land van ANWB concept

 

Land van ANWB concept

Land van ANWB concept